Menu

Szukaj na tym blogu

30 listopada 2015

Domowe Rafaello z kaszy jaglanej.

Hej,
Dziś przychodzę do Was z przepisem na domową i na pewno zdrowszą wersję pralin rafaello. To zdecydowanie propozycja dla fanów kokosowych słodkości. Zapraszam :)




Składniki: (ok. 20 sztuk)
  • ½ szklanki kaszy jaglanej
  • 1 łyżka oleju kokosowego (lub masła)
  • 1 łyżeczka aromatu migdałowego
  • 2 łyżki miodu
  • 100 g. wiórek kokosowych (+do obtoczenia)
  • 1 szklanka mleka
  • ok. 20 migdałów

Wykonanie:
Kaszę jaglaną opłukać wrzącą a następnie zimną wodą i gotować w szklance mleka wg. instrukcji na opakowaniu. Jeżeli cały płyn odparuje, to podlać trochę wodą, ale ostatecznie kasza ma wyjść sucha. Zdjąć z ognia. Na patelni bez tłuszczu podprażyć wiórki kokosowe, dodać do kaszy razem z miodem, aromatem migdałowym i olejem kokosowym. Dokładnie wszystko wymieszać, odstawić do lodówki do schłodzenia. Gdy masa ostygnie formować kulki, do każdej włożyć migdał. Jeżeli używamy migdałów w skórkach musimy je najpierw zblanszować, czyli zalać wrzątkiem, odstawić na chwilę i obrać. Kulki obtoczyć w wiórkach kokosowych. Przechowywać w lodówce.

SMACZNEGO :)

36 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie kombinacje ;)
    Napewno skorzystam .Super post !
    Zapraszam również do mnie ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis dla mnie. Uwielbiam te słodkości, chociaż rzadko raczej na nie pozwalam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od kiedy zaczęłam robić swoje, pozwalam sobie zdecydowanie częściej :)

      Usuń
  3. Z kaszy jaglanej? Nie wpadłabym na to ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł, ciekawe jak to smakuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawie jak oryginalne rafaello, no może aż tak słodkie nie jest :)

      Usuń
  5. uwielbiam rafaello, nie jadłam już wieki :) muszę spróbować takich jaglanych, przynajmniej moje 4 litery nie tak urosną :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam rafaello, ale sama nigdy go nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam rafaello, zwłaszcza to domowe :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł, może kiedyś stworzę takie domowe rafaello :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Takiej wersji jeszcze nie jadłam wygląda smakowicie :]

    OdpowiedzUsuń
  10. Podobne już kilka razy robiłyśmy i były przepyszne! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja chyba pozostanę przy wersji tradycyjnej :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ mi slinka cieknie...Na pewno zrobię na święta :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie Ci smakować i Twoim bliskim również :)

      Usuń
  13. Mniam, muszę takie zrobić, moja mama kocha rafello :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać, czy mamie posmakowała taka wersja :)

      Usuń
  14. uwielbiam raffaello, przepis zapisuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super przepis i wydaje się być łatwy (co najwazniejsze) :P

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie ma nic lepszego niz raffaello:D

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyglądają fajnie, ciekawa jestem jak ze smakiem :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Komentarze typu "obserwujemy?" będą usuwane.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...